Vyznat se na trhu agentur a freelancerů, kteří poskytují služby v oblasti marketingu je téměř nemožné. Je jich obrovské množství a stejně jako v jiných oborech, i zde jsou někteří lepší a férovější, než jiní. Jak ale poznat ty, kteří na vás jen chtějí vydělat od těch, kteří vám skutečně mohou pomoci k úspěchu v podnikání? Držte se pár jednoduchých rad a určitě nevyberete špatně.
Zázraky na počkání jsou nesmysl
Na trhu najdete nespočet společností i freelancerů, kteří vám budou slibovat rychlý výdělek a rychlé umístění na prvních příčkách ve vyhledávačích. Nenechte se napálit. Každý soudný konzultant ví, že SEO, PPC ani copywriting není exaktní věda a cílů nelze dosáhnout přes noc.
Vše chce svůj čas, takže pokud vám někdo slibuje okamžité konverze a má osvědčený recept na úspěch, dejte od něj ruce pryč. Nic takového totiž neexistuje. Každý produkt a firma jsou jiné a potřebují individuální přístup. Pokud si vždy pohlídáte jejich aktivity, výsledky, individuální přístup a dostatečnou komunikaci, nebudete litovat.
Přesný ceník a stále stejná faktura? Ani omylem
Marketingová agentura a každý freelancer má samozřejmě nastavené ceny za určité aktivity. Bez toho by pro ně bylo velmi těžké se orientovat. To ale neznamená, že by ceník měl být naprosto pevný. Stejná práce bude pokaždé jinak náročná podle jejího rozsahu a doby, kterou na ní odborník stráví. Proto si dejte pozor na to, aby bylo vše ušité na míru právě vám.
Bude-li na faktuře každý měsíc stejná částka, je to také podezřelé. Máte jistě domluvený rozpočet, ale to neznamená, že každý měsíc zaplatíte na korunu přesně to samé. Na to si dejte pozor. Další špatnou známkou je nedostatek komunikace ze strany agentury. Firma i jednotlivec by s vámi měli pravidelně komunikovat, konzultovat a rozhodně byste měli vidět, co za daný měsíc udělali. Bez toho spolupráci okamžitě ukončete a najděte si někoho lepšího!