Jen skvÄ›lý produkt nestaÄÃ
Velká chyba vÄ›tÅ¡iny zaÄÃnajÃcÃch podnikatelů je názor (myÅ¡lenka), že když budou mÃt dobrý produkt bude se prodávat sám. RozumÄ›jte: snadno a bez vÄ›tÅ¡Ã námahy. Jaké je jejich pÅ™ekvapenÃ, když se žádná velká nákupnà akce nekoná. Pravidlo zmÃnÄ›né výše možná platilo na zaÄátku 90. let, kdy podnikánà bylo jeÅ¡tÄ› v plenkách a lidé brali každý nový produkt bez rozmyslu. Důvodem bylo, že nabÃdka nebyla dost Å¡iroká.Â
Dnes už je situace zcela odliÅ¡ná. Podnikat může téměř každý s ÄÃmkoliv a dÃky sociálnÃm sÃtÃm na potencionálnà zákaznÃky útoÄà pÅ™emÃra podnÄ›tů vyzývajÃcà ke koupi. Mezi tÃm vÅ¡Ãm si vaÅ¡eho produktu nemusà ani vÅ¡imnout. Jaké jsou dalÅ¡Ã důvody kvůli kterým se vám nedařà tak, jak byste chtÄ›li?
1) máte špatně nastavenou cenu
Nastavit správnou cenu (hodnotu) produktu nenà jen tak. DÃvejte se na ni oÄima zákaznÃka. Pokud je moc vysoká, může zákaznÃky odradit a pokud je naopak pÅ™ÃliÅ¡ nÃzká může v oÄÃch zákaznÃků působit podezÅ™ele. Zbožà tak dostane neprávem nálepku “nekvalitnÔ.
2) nemáte jasnou strategii
Nemáte dobÅ™e promyÅ¡lenou strategii. NevÃte, jak se zákaznÃkem komunikovat, kde ho hledat, nevypÃchnete pozitivnà stránky produktu a tak dále. ZákaznÃk oÄekává konzistentnà obsah, jasný a pÅ™edvÃdatelný.
3) nabÃdka je moc Å¡iroká
MyslÃte, že ÄÃm vÃc produktů nabÃdnete, tÃm vÃc vydÄ›láte. Ale lidé majà rádi ucelenou nabÃdku od jednoho tématu Äi oboru. RadÄ›ji se tedy staňte odbornÃkem na jedno téma. Nevypadá dobÅ™e, když nabÃzÃte háÄkovaný svetr, chrániÄe na brusle a starožitné nádobÃ.
4) zanedbáváte následnou péÄi o zákaznÃka
DostateÄnÄ› se vÄ›nujte balenà produktu a následné komunikaci po zakoupenÃ. VyzvÄ›te zákaznÃka k ohodnocenà nákupu, poskytnÄ›te mu slevu na pÅ™ÃÅ¡tà nákup a pravidelnÄ› mu posÃlejte e-mail s novinkami, akcemi a limitovanými edicemi. ZákaznÃk se musà cÃtit opeÄovávaný a mÃt pocit, že je pro vás důležitý.Â